Напередодні початку навчальних занять у другому семестрі 2019-2020 навчального року кафедрою соціології та психології і кафедрою філософії Національного університету «Одеська юридична академія» було проведено міжкафедральний науково-методичний семінар для науково-педагогічних працівників.
Семінар був присвячений актуальним психолого-правовим і філософським питанням, а також удосконаленню методики проведення практичних занять зі студентами.
Міжкафедральний семінар відкрили завідувач кафедри соціології та психології професор Василь Лефтеров і завідувач кафедри філософії професор Олександр Єременко, акцентувавши увагу на необхідності постійного навчання викладачів, підвищення їх рівня педагогічної майстерності. У цьому ключі воістину аксіоматично висловлювання французького письменника Жозефа Жубера: «Навчати - означає подвійно вчитися».
Виступ доцента кафедри філософії кандидата юридичних наук, доцента Надії Капустіної «Випадок, як фактор, що виключає відповідальність: філософсько-правовий аспект», було сфокусовано на проблематиці поняття випадку і на його ролі в цивільно-правовому аспекті. Доповідачка розглянула дефініцію «випадковість», як філософську категорію і як спосіб перетворення можливості в дійсність, а також цивільно-праву категорію «випадок», як об'єктивний фактор. Окремо було розкрито поняття «casus» в Римському праві, яке визначалося як «те, що заздалегідь ніхто не може передбачити», обговорювалася сучасна цивільно-правова дефініція «вина».
Після виступу відбулась жвава дискусія, яка розглядає сучасний рівень аналізу поняття «випадок», як ланцюга різних закономірностей. Особливу зацікавленість зайняло питання щодо правового розуміння категорій «випадок» і «випадковість» з урахуванням психологічних особливостей особистості.
Методичну частина семінару продовжила своїм виступом професор кафедри соціології та психології, доктор юридичних наук, професор Олена Цільмак, яка обґрунтувала психолого-педагогічні механізми формування компетентності майбутніх фахівців і активізації пізнавальної активності студентів на практичних заняттях за допомогою використання інтерактивних форм, методів і прийомів. Виступ було побудовано у вигляді дискусії з присутніми на семінарі викладачами.
Доповідачкою було підкреслено, що відповідно до вимог сучасної вищої школи, виходячи з передового зарубіжного досвіду, сьогодні навчальне практичне заняття має являти собою певний «симбіоз теоретичного семінару, вправи і лабораторного заняття». Такий симбіоз досягається шляхом майстерного використання різних інтерактивних методів викладання, серед яких метод кейсів, моделювання, групової дискусії, мозкового штурму, бліцопитування, тематичних тренінгових вправ, відеотренінгів, ділових, рольових та імітаційних ігор та інших, досвідом використання яких на своїх практичних заняттях поділилася професор А. Цільмак.
На завершення творчої дискусії та обміну досвідом на міжкафедральному науково-методичному семінарі, була підкреслена роль і значення в навчанні студентів особистості викладача і його ставлення до своєї педагогічної діяльності. Сьогодні висока якість викладання і професійний рівень викладачів - візитна картка Національного університету «Одеська юридична академія», де завжди пам’ятають вислів Йоганна Вольфганга Гете про те, що «Навчитися можна тільки тому, що любиш» і «Вчаться у тих, кого люблять». Саме така ефективна система навчання сприяє престижу, подальшому розвитку установи вищої освіти та залученню студентів.