Сучасні світові освітні тенденції характеризуються активним переходом з академічних форм навчання до більш ефективних інтерактивних форм та методів, під час яких здобувачі освіти у короткі строки набувають більш якісні практичні професійно важливі уміння та навички.
Психологічний тренінг є одним із різновидів психологічної практики, який разом із психодіагностикою, психологічним консультуванням, психокорекцією та психотерапією спрямований на позитивні життєдіяльнісні трансформації особистості і групи. Своєрідним філософським кредо тренінгу є вислів «Істину не можна визубрити, істину треба вистраждати”. Саме тому, сьогодні тренінг - це популярна технологія інтенсивного навчання в усьому світі, оскільки є одним з найшвидших і ефективних методів розвитку особистості і внутрішніх змін.
З моменту створення кафедри психології НУ “ОЮА” науково-педагогічними працівниками постійно запроваджуються психотренінгові вправи, ділові та сюжетно-рольові ігри, ситуативні задачі, методи кейсів, моделювання, «мозкового штурму» та інші інтерактивні форми й методи навчання. Так, зокрема, інноваційні психотренінгові технології у своій педагогічній діяльності систематично використовують професор Цільмак О.М. під час проведення навчальних занять з дисциплін «Психологія конфлікту», «Психологічне консультування», «Психологія управління», старший викладач кафедри Форманюк Ю.В. на навчальних заняттях з «Основ психотерапії та психопрофілактики», завідувач кафедри Лефтеров В.О. під час проведення навчальних занять з «Організаційної поведінки», «Юридичної психології». А для студентів 4 курсу освітньою програмою “бакалавр” передбачена окрема навчальна дисципліна «Теорія і практика психологічного тренінгу», де значна кількість навчального часу відводиться на практичну складову. Завдяки використанню ефективних ігрових, психотехнічних методів, відео-зворотного зв’язку та мультимедійних засобів, студенти мають можливість апробувати на собі психотренінгові вправи, отримати цінний чуттєво-практичний досвід, генерувати нові, несподівані варіанти вирішення проблемних питань, розкривати власний особистісний потенціал, а також набувати вмінь і навичок проведення психологічних тренінгів.
Загалом, застосування тренінгових технологій під час навчання дозволяє значно інтенсифікувати навчальний процес, а також зробити його більш цікавим і привабливим для здобувачів.