Тренінг-семінар підвищення педагогічної майстерності

Тренінг-семінар підвищення педагогічної майстерності

e-mail Друк

«Той, хто навчає, повинен завжди продовжувати вчитися сам» - ці слова американського політичного діяча і письменника Річарда Генрі Дана, особливо актуальні сьогодні, в період реформування освітньої галузі в Україні. Головний ресурс успішної освіти у виші і запорука довіри студентів - це авторитетні та професійні педагоги, які прагнуть підкорити вершину освітньої думки.

Перед початком навчальних занять у новому навчальному році на кафедрі соціології та психології вже традиційно був проведений тренінг-семінар із викладачами. В цьому році тренінг був присвячений підвищенню рівня і якості проведення навчальних занять у вищій школі, а також розвитку командних відносин у колективі кафедри.

Учасники тренінг-семінару ділилися власним досвідом і переймали знання колег, розглядали прийоми і методи вдосконалення лекторської майстерності. Зверталася увага не тільки на важливості знання предмета, а й на творчому підході в подачі навчального матеріалу, техніках підтримки уваги і зацікавленості студентів, необхідності інтеракцій у процесі педагогічної комунікації та активізації пізнавальної активності учнів.

Під час тренінгу обговорювались психологічні закономірності і феномени навчання студентів. Зокрема, аналізувалися психолого-дидактичні принципи отримання знань, соціально-психологічні закономірності функціонування навчальної групи, психологічні методи активізації розумової діяльності, працездатності і поліпшення психофізіологічного стану учнів і педагогів, профілактики «навчальних» стресів, перевантажень і дезадаптації.

Викладачі відзначили ефективність проведення подібних заходів у форматі тренінгу, як більш інтенсивної форми отримання знань, навичок і досвіду ніж традиційний семінар або конференція. «Участь у тренінг-семінарі стимулює підвищення професійного рівня, розширення кругозору, дозволяє долучитися до новітніх практичних методик викладання, що завжди і корисно, і цікаво» - вважає доцент кафедри Катерина Лазор.

Своїми враженнями від тренінгу поділилася доцент кафедри Катерина Алексенцева-Тімченко: «Дана форма спілкування сприяє згуртуванню кафедри. В цьому році я тільки прийшла на кафедру викладати, а у мене вже таке відчуття, що я кожного знаю багато років! Це дуже допомагає мені як новій співробітниці влитися в колектив».

«Проведений на кафедрі тренінг-семінар змушує по-новому подивитися на себе як на викладача, переосмислити і вдосконалити свою педагогічну діяльність, а також дивним чином створює атмосферу творчості і взаємодопомоги, формує командний дух на нашій молодій і прогресивній кафедрі», - зробив висновок ведучий тренінгу, завідувач кафедри соціології та психології професор Василь Лефтеров.

Створена в університеті два роки тому кафедра соціології та психології, є «випусковою» за двома спеціальностями - «соціологія» і «психологія». Цього року університет успішно провів другий набір студентів - психологів, майбутніх «інженерів людських душ». А показником динаміки і перспективи розвитку є ліцензована напередодні нового навчального року магістратура за спеціальністю «психологія».

Сьогодні на кафедрі соціології та психології викладається 65 навчальних дисциплін, кількість яких зростатиме з кожним роком. Все це обумовлює необхідність використання в навчальному процесі більш ефективних інноваційних технологій навчання, в числі яких і тренінги. Впровадження інтерактивних методів у лекційні та практичні заняття, дозволяє інтенсифікувати процес навчання студентів, моделювати майбутні професійні ситуації, робити навчальні заняття більш змістовними, емоційно насиченими і, головне - корисними для майбутньої практичної діяльності.

Новини університету Тренінг-семінар підвищення педагогічної майстерності