Право на міжнародну академічну мобільність може бути реалізоване учасниками освітнього процесу, а також працівниками Університету на підставі договорів про співробітництво з іноземними закладами освіти (науковими установами) та за власною ініціативою за умови позитивного рішення керівника Університету, прийнятого на підставі подання (заяви) та індивідуального запрошення від іноземного закладу освіти (наукової установи).
Статус учасника академічної мобільності особа набуває з моменту прийняття рішення керівника Університету у формі наказу. З цього моменту на таку особу поширюються всі права та обов’язки українського учасника, визначені Положенням про академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ “ОЮА” та Постановою КМУ №579.
Для студентів:
Не пізніше ніж за 7 робочих днів до початку програми міжнародної академічної мобільності необхідно подати до відділу міжнародних зв’язків наступні документи:
- заява на ім'я керівника Університету із візами-погодженнями декана факультету / директора інституту та начальника відділу міжнародних зв’язків;
- запрошення та його офіційний переклад на українську мову;
- індивідуальний договір академічної мобільності;
- угода про мобільність між Університетом, Учасником та закладом-партнером (оформляється за потреби);
- індивідуальний навчальний план академічної мобільності, затверджений деканом факультету/директором навчально-наукового інституту/інституту (оформляється за потреби).
Після прийняття позитивного рішення керівника Університету укладається договір академічної мобільності між Учасником та Університетом та видається розпорядчий документ (наказ про реалізацію права на академічну мобільність), в якому визначається мета, строк, умови (у тому числі фінансові) програми академічної мобільності Учасника.
Учасник програми мобільності несе відповідальність за вчасне оформлення виїзду за кордон відповідно до термінів, вказаних у запрошенні.
У разі, якщо Учасник є неповнолітньою особою, договір академічної мобільності укладається з одним із його батьків або особою, яка є його законним представником.
Після завершення програми академічної мобільності здобувачі вищої освіти протягом трьох робочих днів подають декану/директору факультету/інституту та до відділу міжнародних зв’язків копію документа, що засвідчує результати виконання програми академічної мобільності (сертифікат, диплом, академічна довідка, виписка навчальних досягнень (Transcript of Records) тощо) за весь період навчання з зазначенням назв освітніх компонентів, загальної кількості годин, кількості кредитів ECTS та оцінок, інформації про систему оцінювання навчальних здобутків Учасника.
З метою своєчасного визнання результатів навчання за програмами освітньої академічної мобільності здобувачі вищої освіти зобов'язані упродовж трьох робочих днів після завершення академічної мобільності подати заяву про завершення академічної мобільності. Заява подається декану/директору факультету/інституту та начальнику відділу міжнародних зв’язків.
Форми академічної мобільності для учасників, які здобувають освітній ступінь фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра, бакалавра, магістра:
- навчання за освітніми (освітньо-професійними) програмами кредитної або ступеневої академічної мобільності;
- мовне стажування (удосконалення рівня практичного володіння іноземною мовою в певній професійній діяльності або галузі знань);
- навчально-наукове стажування (діяльність, спрямована на набуття практичного досвіду на основі досліджень та формування нових професійних компетентностей у психолого-педагогічній, науково-дослідній, організаційно-управлінській діяльності в межах певної спеціальності/галузі знань);
- наукове стажування;
- практика (отримання досвіду професійної діяльності в галузі майбутньої, наявної, суміжної спеціальності під керівництвом працівників закладу освіти (наукової установи) з метою формування фахових компетентностей та навичок у реальних, у тому числі виробничих, умовах для прийняття самостійних рішень у практичній діяльності, оволодіння методами, формами організації та засобами праці в певній професійній діяльності або галузі знань);
- інші форми (участь у семінарах, конференціях, виступи та публікації в межах певної спеціальності/галузі знань тощо), що не суперечать законодавству та відповідають вимогам, встановленим Постановою КМУ №579.
Для науково-педагогічних працівників:
Не пізніше ніж за 7 робочих днів до початку програми міжнародної академічної мобільності необхідно подати до відділу міжнародних зв’язків наступні документи:
- заява на ім'я керівника Університету із візами-погодженнями декана факультету / директора інституту та начальника відділу міжнародних зв’язків;
- запрошення та його офіційний переклад на українську мову;
- індивідуальний договір академічної мобільності;
- графік заміни навчальних занять;
- угода про мобільність між Університетом, Учасником та закладом-партнером (оформляється за потреби).
Після прийняття позитивного рішення керівника Університету укладається договір академічної мобільності між Учасником та Університетом та видається розпорядчий документ (наказ про закордонний виїзд), в якому визначається мета, строк, умови (у тому числі фінансові) програми академічної мобільності Учасника.
Після завершення програми академічної мобільності наукові, науково-педагогічні, педагогічні та інші працівники протягом десяти робочих днів подають завідувачу кафедри та до відділу міжнародних зв’язків копію документа, що засвідчує результати академічної мобільності (сертифікат, диплом, довідку тощо) і звіт за період мобільності, який має містити:
- опис освітньої та наукової роботи, здійсненої за час академічної мобільності (участь в заняттях, семінарах, конференціях, підготовлені наукові публікації тощо);
- формулювання перспектив подальшої співпраці з закладом вищої освіти (науковою установою (відповідним факультетом, кафедрою тощо), в якому відбулася академічна мобільність.
Звіт, що подається до відділу міжнародних зв’язків, має бути затверджений протоколом засідання кафедри.
Результати участі викладачів в програмах міжнародної академічної мобільності публікуються на сайті Університету.
Форми академічної мобільності для учасників, які здобувають освітньо-науковий ступінь доктора філософії/доктора мистецтва, науковий ступінь доктора наук або є педагогічними, науково-педагогічними, науковими, іншими працівниками закладу освіти (наукової установи):
- участь у програмах кредитної академічної мобільності учасників академічної мобільності, які здобувають освітньо-науковий ступінь доктора філософії/доктора мистецтва;
- участь у спільних освітніх та/або наукових проєктах (діяльність у складі тимчасової проєктної групи, утвореної на певний строк для реалізації мети та виконання завдань певного освітнього або наукового проєкту за рахунок ґранту, наданого закладам-партнерам);
- викладання;
- стажування;
- наукове дослідження;
- наукове стажування;
- мовне стажування;
- підвищення кваліфікації;
- інші форми (участь у семінарах, конференціях, виступи та публікації в межах певної спеціальності/галузі знань тощо), що не суперечать законодавству.