Адреса: 65009, м. Одеса, вул. Академічна, 5
Телефон: (048) 719-88-40

E-mail: kafedra_media@onua.edu.ua

Графік роботи кафедри
пн. – пт. 8.30 – 17.00

Графік консультацій викладачів кафедри
пн. 15.00 – 17.00
пт. 14.00 – 16.00

КОЛКУТІНА
Вікторія Вікторівна
завідувач кафедри
доктор філологічних наук, професор

Кафедра журналістики – випускова кафедра факультету журналістики, одного з наймолодших підрозділів Національного університету «Одеська юридична академія», створеного в 2013 році за ініціативи президента Національного університету «Одеська юридична академія» Сергія Васильовича Ківалова.

Колектив кафедри готує фахівців за двома спеціалізаціями – «Журналістика» та «Реклама і зв’язки з громадськістю (PR)». Досягнення мети забезпечується навчально-науковим, методичним та організаційним потенціалом кафедри.

Кафедру очолює доктор філологічних наук, професор  Колкутіна Вікторія Вікторівна.

Кафедра успішно співпрацює зі спорідненими факультетами вищих навчальних закладів України, розвиває міжнародне співробітництво та академічну мобільність із зарубіжними науковими установами: з факультетом журналістики і масової комунікації Софійського університету (Болгарія), кафедрою медіакомунікацій Лундського університету (Швеція), кафедрою слов’янських мов Університету Грац (Австрія), факультетом політичних наук університету Йена та центру вивчення конфліктів університету Гісену.

На кафедрі журналістики працює навчальна теле- і радіостудія, де здобувачі вищої освіти в реальних умовах відпрацьовують практичні навички роботи журналіста, створюють і записують власні передачі та проєкти. Також кафедра активно співпрацює з провідними телерадіокомпаніями країни, куди на стажування відправляє найуспішніших здобувачів вищої освіти. Завдяки співпраці з провідними міжнародними організаціями, наприклад, ПРООН і Google Україна, кафедра реалізує низку практичних заходів для активної молоді (Міжнародний фестиваль соціальної реклами «Інший погляд» (http://inpoglyad.tilda.ws/), Літня медіашкола).

Серед викладачів кафедри – доктори і кандидати наук, журналісти-практики, а також відомі українські та зарубіжні науковці, експерти, дослідники, медійники. Будучи підрозділом факультету журналістики, кафедра, разом з тим, бере участь у підготовці фахівців на всіх факультетах Національного університету «Одеська юридична академія». Наші викладачі ведуть заняття в групах бакалаврів і магістрів з «Основ соціальних комунікацій».

Провідні принципи навчально-практичної роботи кафедри:
– тісний зв’язок теорії з практикою, активне залучення журналістів-професіоналів до навчально-практичної діяльності;
– вивчення актуальних трендів сучасного медіапростору (нових медіа, медіакритики, політичної комунікації, медіапсихології, візуальних комунікацій, реклами та PR як засобів маркетингових комунікацій і т. ін.);
– унікальна модель майстер-класів, які регулярно проводяться успішними українськими й іноземними журналістами та викладачами вищих навчальних закладів;
– інноваційні та активні методи навчання.

Наша кафедра – це команда однодумців, яка не боїться експериментувати. Ми намагаємося поєднати найкращі українські та європейські освітні стандарти. У нашій команді гармонійно поєднуються науково-педагогічний потенціал викладачів-теоретиків із креативністю та енергійним запалом молодих фахівців-практиків.

Наукова тема, над якою сьогодні працює кафедра: «Соціальні комунікації в контексті становлення громадянського суспільства в Україні і світі у цифрову епоху: методологічні і прикладні аспекти»

Основні навчальні дисципліни кафедри: Основи соціальних комунікацій; Теорія масової комунікації; Комунікаційні технології; Міжкультурні комунікації; Аудіовізуальні комунікації; Проблематика ЗМІ; Етика в журналістиці; Журналістські жанри; Реклама і зв’язки з громадськістю; Телевиробництво; Радіовиробництво; Газетно-журнальне виробництво; Інтернет-журналістика; Практика рекламної та PR діяльності; Політична журналістика, Документалістика, Журналістика в умовах конфлікту, Антикризові комунікації, Lifestyle-журналістика, Соціокультурний event-менеджмент, Основи сценарної майстерності, Ефірне мовлення, Інтегровані маркетингові комунікації, Social media marketing, Копірайтинг, Філософія інформаційного суспільства, Фотожурналістистика, Світовий кінематограф та медіа, Основи редагування рекламних і PR-текстів, Сучасна публіцистика, Організація роботи прес-служби, Основи інфографіки, основи маркетингу, Актуальні медіаподії, Журналістське розслідування та багато інших.